Mögel

 
Idag öppnade jag dörren till det mitt arbetsrum. En stark mögeldoft mötte mig så jag smyger tillbaka till mitt lilla hörn med det öppna fönstret.
 
 
 
 Svårt att sova ikväll, Mögel är farligt sa nån...
 
 
 
 Kan man inte sova brukar det vara bra att ta en kvällspromenad.
 
 
 
 "Någon måste stå för mögelsaneringen" sa hyresvärden och tittade på mig
 
 
 
På kvällen tittade jag på en bild av min far. Jag undrade vad han skulle göra och beslutade att göra tvärtom 
 
 
 
Tillfälligt boende efter att ha blivit vräkt
 
 
 
 Vid busstation var vi två som beslutat att lämna våra problem. Jag berättade mina. Han blev helt utmattad och la sig ner.
 
 
 
 Letade hotell men larmet var så högt att han hade nog inte hört min fråga.
 
 
 
 "Hotell! Ska du ha med eller utan tak och vad gäller mögel ska du börja med bankerna på Wall Street."
Jag satt länge och begrundade vad han sagt.
 
 
 
 Ibland känns det som det skulle vara kul att ha en tjej.
 
 
 
 "Det viktigaste är madrassen. Hyran kan vi alltid göra upp om sen".
Jag tyckte att det förstnämnda var en klok fundering.
 
 
 
Imorgon känns det nog bättre

Kommentera här: