Bara en barrunda

Då Tretton och jag tyckte att kvällen var långtråkig gick vi förbi Olov för att övertyga honom om att en sväng ner till baren skulle liva upp.
 
 
 På väg ner så stötte vi på några polare som gärna hängde med
 
 
Efter en noggrann granskning släpptes vi in
 
 
 Väl inne tog det en stund innan jag fick kontakt med bartendern
 
 
"Om du står för drickat fixar jag tilltugget"
Utmärkt idè hann jag tycka innan han blev utslängd.
 
 
 Tretton som är intellektuellt lagd lät övriga bargäster förstå att livet är krångligare än vad dom trodde
 
 
En av utkastarna punktmarkerade mig antagligen för idèn om tilltugget
 
 
 Olov som är född till rebell och alltid före sin tid vaknade plötsligt till och skrek "Revolution"
 
 
Han hade ingen förklaring på vad han menade med revolution då det satt så djupt inom honom. Dom godtog inte förklaringen utan kastade ut oss alla tre.
 
 
Polarna som väntade utanför tyckte vi skulle ta en taxi till någon annan bar.
 
 
 Men det gick väl så där
 
 
 Vi var eniga om att kvällen hade i alla fall inte varit långtråkig
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: