Hyresvärden

Han tyckte mitt plastkort såg intressant ut och beslutade att hyran skulle vara flytande.
 
 
 
 Kände för att göra det lite trivsamt i min nya hyreslägenhet.
 
 
 
 "Elen är bara att hämta här", sa hyresvärden.
Jag kände mig förvirrad.
 
 
 
 Träffade grannen idag.
"Hörru, ska du dra dina problem så kommer jag att dra mina", sa hon.
Jag kände att det skulle jag nog inte orka och nickade bara artigt i fortsättningen
 
 
 
"Om du ändå tar dina sopor så kan du ta mina också i fortsättningen. På sikt kan det ju påverka din hyra".
 
 
 
 Min hyresvärd hade läst att man ska dricka mycket vatten.
Men för att vara på den säkra sidan blandade han ut med vin.
 
 
 
 "Du ska komma ihåg att givmildhet är en dygd men ibland måste man tillgodose sina egna behov i första hand."
Nyktert insåg jag vidden av vad han sa.
 
 
 
 "Nu eftersom jag varit så hygglig mot dig tänkte jag att du ska hjälpa mig med en grej. Jag behöver mer odlingsmark för min reptillverkning. 
 
 
 
Han presenterade mig för sitt team inför charmoffensiven. 
 
 
 
 För att höja sitt anseende köpte min hyresvärd ett hus. Vet inte varför jag tänkte på mitt kort.
 
 
 
 Sen ville han visa att han var djurens vän.
 
 
 
 Vi brände tomatillos och några av min hyresvärds frön. Salsan blev utmärkt och stämningen upprymd.
 
 
 
Sen köpte han grannens get för att få ett bättre förhandlingsläge.
 
 
 
Alla tre var eniga om att hyresvärdens frön skulle höja byns välstånd.
 
 
 
 "Frälsaren har kommit" sa byborna
 
 
 
 Stolt red han genom byn till applåder. Alla var eniga om att material till rep var framtiden.
 
 
 På kvällen ville han träffa mig på sitt kontor.
 
 
 
Hörru. nu är jag jävligt irriterad. Ditt kort är tomt och jag vill ha min hyra.
 
 
 
 Det var dags att dra.
 
(Stort tack till Olov Nathanael Hedman som spelar hyresvärd)
 
  
 

Kommentarer:

1 Newton Knight Morales:

skriven

very good story, made me laugh a lot

Svar: Thanks Newton. Appreciate that you liked the series with Olov.
Global Fool

Kommentera här: